Nasza szkoła zgłosiła swój udział w III Ogólnopolskim Konkursie pod nazwą Bezpieczna Szkoła- Bezpieczny Uczeń.
Hasłem konkursu jest: Prawo, Przyjaźń, Tolerancja.
Konkurs prowadzony jest od 20 listopada 2013 r. do 15 czerwca 2015 r. Szkoła przystępując do konkursu przyjęła na siebie wykonanie 10 zadań przewidzianych regulaminem konkursu. Rywalizujemy o tytuł Bezpiecznej Szkoły. Wykonane zadania będą oceniane przez jury punktowo, w skali od „ 1” do „10”. Warunkiem uzyskania tytułu i dyplomu Bezpieczna Szkoła jest uzyskanie co najmniej 80 punktów za 10 zadań. W skład jury wchodzi po 2 przedstawicieli organizatorów konkursu.
Celem konkursu jest spopularyzowanie wśród uczniów w całej Polsce podstawowych zasad funkcjonowania państwa prawnego i społeczeństwa obywatelskiego, w tym norm współżycia, poszanowania praw jednostki w tym ucznia- obywatela, przeciwdziałania patologiom, tolerancji wobec ludzi o odmiennej kulturze, rasie, obyczajach, solidaryzmu społecznego. Konkurs ma też służyć podniesieniu poziomu bezpieczeństwa szkół i uczniów.
A oto zadania jakie nasza szkoła będzie realizować, aby spełnić wymogi konkursu „Bezpieczna Szkoła- Bezpieczny Uczeń”:
Zadanie 1. Przeprowadzenie we wszystkich klasach szkoły, debaty uczniowskiej nt. Państwo, prawo, społeczeństwo, obywatel, test sprawdzający dla uczniów wg układu opracowanego przez szkołę.
Zadanie 2. Przeprowadzenie szkolnego konkursu nt. Co powinno się zmienić w Twojej szkole, rodzinie, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi? ( nauczyciel – uczeń, dziecko – rodzina, koledzy w miejscu zamieszkania, osiedlu, miejscowości)
Zadanie 3. Przeprowadzenie spotkań uczniów z przedstawicielami Policji, Straży Pożarnej, Pogotowia Ratunkowego, organizacji społecznych nt. Bezpieczne zachowanie w szkole, domu, na ulicy; zagrożenia, udzielanie pomocy, obrona konieczna itp.
Zadanie 4. Przeprowadzenie pogadanek we wszystkich klasach na temat: Prawna ochrona dóbr osobistych człowieka, w tym nietykalności cielesnej, a zwyczaje szkolne.
Zadanie 5. Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów na temat Tytoń, narkotyki, dopalacze- jak się przed tym bronić
Zadanie 6. Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów nt. Kibole, blokersi, grupy podwórkowe- co robić, jeśli rozpoznajesz zagrożenie, jak się bronić przed wciągnięciem do „ paczki”
Zadanie 7. Przeprowadzenie we wszystkich klasach konserwatoriów pod hasłem Mój przyjaciel jest inwalidą- jak kształtować postawy akceptujące niepełnosprawność.
Zadanie 8. Przeprowadzenie we wszystkich klasach konserwatoriów pod hasłem Nie jesteś sam. Jak monitorować sytuację osób z otoczenia szkolnego lub środowiskowego, które znalazły się w biedzie, chorobie, stanie sieroctwa społecznego lub eurosieroctwa, gdzie szukać pomocy
Zadanie 9. Przeprowadzenie we wszystkich klasach konserwatoriów na temat Przestrzeganie prawa to obowiązek każdego, także ucznia.
Zadanie 10. Wykonanie dowolnego zadania wg tematyki wybranej przez szkołę, dotyczącej w kwestii bezpiecznej szkoły lub bezpieczeństwa uczniów.
Koordynatorem wszystkich zadań konkursowych jest Pani Alina Twardecka.